2012年8月9日 星期四

【琴深 · 情深】夢真與藍天


第二回 夢真與藍天

溫柔賢淑的夢真,
不知道有什麼樣的秘訣或方式,
總是能夠讓她的小孩藍天對她豪無隱瞞訴說心事,
在夢真的心裏堅持著一個不可動搖的理念,
無論如何,不能讓單純的藍天承擔家中的風暴與黑暗面,
她絕口不在孩子的面前提及自己的委曲與心事,
她只能默默承擔婆婆長期以來對她的誤解與仇視。

對於藍天所提出的願望或夢想,
只要是合理的她總是給與支持與同意,
也許這也就是為什麼藍天可以自由快樂成長的原因了。


有一首歌是這樣唱的
I'll Stand By You / The Pretenders 

Oh, Why You Look So Sad?
喔,為何你看起來如此悲傷?
Tears are in your eyes
眼淚在你眼中打轉
Come on and come to me now
來,過來我身邊吧 
Don’t be ashamed to cry
不要不好意思哭泣
Let me see you through
讓我幫你度過難關
’cause I’ve seen the dark side too
因為我也曾看到你誨澀的一面

When the night falls on you
當黑夜降臨在你身上
You don’t know what to do
你不知該如何是好
Nothing you confess
Could make me love you less
但我對你的愛,絕不因你承認了什麼而有所減少
I’ll stand by you
I’ll stand by you
我會一直守護你
Won’t let nobody hurt you
不讓任何人傷害你
I’ll stand by you
我會一直守護你

So if you’re mad, get mad
如果哪天你心情不好
Don’t hold it all inside
也不要把心事放在心底
Come on and talk to me now
來,過來跟我說吧
Hey, what you got to hide? 
嘿,你還想隱瞞什麼呢?

I get angry too
Well I’m a lot like you
我就算會生氣,但還是很愛你
When you’re standing at the crossroads
當你面臨抉擇
And don’t know which path to choose
不知該選哪個方向
Let me come along
就讓我來陪伴你吧
’cause even if you’re wrong
即使你做了錯誤的選擇
I’ll stand by you
I’ll stand by you
我會一直守護你
Won’t let nobody hurt you
不讓任何人傷害你
I’ll stand by you
我會一直守護你
Take me in, into your darkest hour
讓我在你最誨澀的時刻陪伴你
And I’ll never desert you
我永遠都不會拋下你
I’ll stand by you
我會一直守護你


And when...
還有當...
When the night falls on you, baby
當黑夜降臨在你身上時,寶貝
You’re feeling all alone
你即使感覺孤單無助
You won’t be on your own
也不會只是孤單一人
I’ll stand by you
I’ll stand by you
我會一直守護你Won’t let nobody hurt you
不讓任何人傷害你

I’ll stand by you 
Take me in, into your darkest hour
我會一直守護你
讓我在你最誨澀的時刻陪伴你

And I’ll never desert you
我永遠都不會拋下你
I’ll stand by you
我會一直守護你

0 意見:

張貼留言